Automobiļu riepas
Motociklu riepas
Kvadriciklu riepas
Tērauda diski
Lietie diski
Komplekts diski + riepas
Sniega ķēdes
Balansēšana
Uzpilde
Instrumenti un balsti
Labošana
Akumulators
Eļļas
Piederumi
Montāža - Pievilkšana
Piedevas
Rokasgrāmata
Piegāde un montāža
Profesionāļiem
Mans konts
Kontakt
Lasot tēmai veltītus rakstus specializētajos izdevumos vai forumos, dažkārt rodas iespaids, ka riepu pildīšana ar slāpekli ir ievērojami labāka par piepūšanu ar gaisu. Tiesa, riepu pildīšana ar slāpekli tiek plaši izmantota komerciālās un militārās aviācijas nozarē, trases sacīkšu automobiļos un lielajās inženiertehniskajās iekārtās.
Vai riepu pildīšana ar slāpekli piemērota visiem? To nav iespējams droši apgalvot.
Gaiss, ko elpojam, sastāv no 78% slāpekļa, 21% skābekļa un 1% dažādu citu elementu. Tātad gaisā, kuru izmantojam, lai piepūstu sava auto riepas, slāpekļa īpatsvars jau tāpat ir visai ievērojams. Zinot, ka specializētajā riepu pildīšanā ar slāpekli tā īpatsvars ir līdz 99%, atšķirība no parastās piepūšanas var izrādīties niecīga.
Kā visas gāzes, arī slāpeklis ir pakļauts izplešanās likumu iedarbībai, kas notiek vai nu temperatūras paaugstināšanās ietekmē, vai arī pazemināšanās radītā kondensācijas procesā. Kā pārbaudīts, jebkura temperatūras celšanās par 8°C veicina spiediena palielināšanos par 0,1 bāriem un otrādi.
Lai sagatavotu riepu pildīšanai ar slāpekli, nekādā gadījumā nelietojiet vakuuma sūkni, jo tas radīs neatgriezeniskus bojājumus riepas iekšējai struktūrai, no kuras atkarīga riepas veiktspēja.
Automobiļu riepas