Lai meklētu, klikšķiniet šeit

Palīgs pārdurtas riepas labošanā

Bojātu riepu iespējams salabot, ja:

  • Tās iekšējā konstrukcija nav bojāta. Braukšanas turpināšana vai automobiļa uzglabāšana ar pārdurtu riepu var radīt bojājumus riepas konstrukcijā.
  • Bojājumi ir uz protektora virsmas un riepas sānu malas nav skartas.
  • Svešķermeņa radītais caurums nepārsniedz 6 mm. Tas izslēdz ietves malu triecienu radītus bojājumus, plīsumus un griezumus.

Vai iespējams salabot "runflat" riepu? Jā, tas ir iespējams, ja vien riepa braukšanas laikā nav pilnībā zaudējusi spiedienu! Šādā gadījumā "runflat" riepas bieži ir neatgriezeniski bojātas.

Labošana no ārpuses

Arējo labošanu veic ar ātrā remonta diegu. Tā ir ļoti vienkārša un lēta procedūra, un aizņem vien dažas minūtes. Tomēr riepu izgatavotāji šo labošanas veidu nerekomendē, jo netiek pārbaudīta riepas iekšējā konstrukcija. Tā ir virspusēja labošanas metode.

Veicamās darbības:

  1. Atrodiet svešķermeņa radīto caurumu un iztīriet to ar T veida frēzi.
  2. Līdz pusei ielieciet ātrā remonta diegu tam paredzētajā adatā. Ja diegs nav pašlīmējošs, nepieciešams to noklāt ar līmi.
  3. Ar adatas palīdzību ievietojiet diegu riepas caurumā tā, lai ārā paliktu vien daži milimetri diega.
  4. Uzmanīgi izņemiet adatu tā, lai diegs paliktu riepas iekšienē.
  5. Nogrieziet diega daļu, kas palikusi protektora virspusē.
  6. Riepa ir salabota! Piepūtiet riepu un uzraugiet, lai tā nezaudē vairāk par 0,1 bāru spiediena mēnesī, kas ir normāls spiediena zuduma apmērs.

Labošana no iekšpuses

Riepas labošana ar tā dēvēto "sēni" ir uzticamākā, taču arī dārgākā labošanas metode, kurai nepieciešams arī profesionāls aprīkojums. Nepieciešams riepu noņemt no automobiļa, pēc kā tiek veikta tās tīrīšana, beršana, pulēšana, "sēnes" vulkanizācija un liekā materiāla atdalīšana.


Šīs ir divas biežāk lietotās labošanas metodes.