Lai meklētu, klikšķiniet šeit

Maksimālais riepas spiediens

Maksimālais riepas spiediens ir augstākais iespējamais spiediens, ar kādu iespējams uzpildīt aukstu riepu. Tomēr riepu piepūst maksimālajā spiedienā vajadzētu vien tad, ja tā norādīts automobiļa rokasgrāmatā.

Lai pareizi nolasītu riepas spiedienu, mērījumi jāveic, kad riepa ir auksta. Tas nozīmē, ka riepa nedrīkst būt pakļauta tiešai saules staru iedarbībai vai augstai temperatūrai un ka automobilis kādu laiku nav izmantots.

Karstas riepas spiediens ir par 0,3 bāriem augstāks nekā aukstai riepai.

Tādējādi, ja aukstas riepas spiediens ir maksimālais riepas spiediens, tiks pārsniegts spiediena ierobežojums.

Šādā gadījumā jūs varētu mēģināt riepas spiedienu nedaudz samazināt, taču to nevajadzētu darīt, jo, kad riepa atdzisīs, tās spiediens atkal sasniegs maksimālo pieļaujamo.

Ņemiet vērā arī to, ka maksimālais riepas spiediens var atšķirties no dotā kravnesības koeficienta standarta vērtības. Piemēram, riepai ar standarta kravnesības koeficientu jābūt spējīgai izturēt 2,4 bāru lielu spiedienu, taču bieži riepas ar šādu kravnesības koeficientu ir spējīgas izturēt līdz pat 3 bāriem lielu spiedienu.

Šie parametri atrodami automobiļa rokasgrāmatā un vadītāja durvju sānu malas informatīvajā plāksnē.

Maksimālais spiediens norādīts smalkā drukā uz riepas sānu malas un ir izteikts kilopaskālos (kpa) vai mārciņās uz kvadrātcollu (psi) (100 kpa = 1 bārs un 14,50 psi = 1 bārs).