Jūsu automobiļa riepas no malas var šķist lielas un stabili piekļautas asfaltam, taču bieži to kontakta laukums ar ceļa segumu mērāms vien dažos kvadrātcentimetros. Lai sev neradītu liekus draudus, obligāti jāievēro drošības pamatprasības.
Riepas kontakta laukums ar segumu ir ierobežots pat optimālos apstākļos. Tādēļ nepieciešams veikt regulāru riepu spiediena pārbaudi. Kā tas redzams zemāk apskatāmajā ilustrācijā, nepiemērots spiediens var krasi ietekmēt riepas kontakta laukuma lielumu:
Spiediena pārbaude jāveic regulāri, jo ārējais izskats var būt maldinošs.
Sava nozīme ir arī riteņu sāngāzuma leņķim. Kā jau to skaidrojām mūsu rokasgrāmatā, jo lielāks ir sāngāzuma leņķis, jo mazāks ir riepas kontakta laukums ar ceļa segumu. Zemāk redzamā shēma lieliski ilustrē šo situāciju:
Liels sāngāzuma leņķis ļauj veikt asākus pagriezienus, taču ievērojami samazina kontakta laukuma lielumu!
Šādi nelieli, it kā nemanāmi elementi kopā var būtiski ietekmēt automobiļa uzvedību.
Lai izvairītos no akvaplanēšanas riska, kontakta laukumu nepieciešams regulāri pārbaudīt. Ņemiet vērā, ka akvaplanēšanas risks atkarīgs ne tikai no kontakta laukuma lieluma, bet arī riepu protektora dziļuma.
Kā tas redzams zemāk apskatāmajā ilustrācijā, kontakta laukuma forma atkarīga no riepas augstuma, vai tas būtu liels (65, attēlā pa kreisi) vai neliels (35, attēlā pa labi).