Lai meklētu, klikšķiniet šeit

Riepu plaisas un nodilums

Jau zinām, ka, tiklīdz vasaras riepu protektora dziļums sasniedz 1,6 mm, obligāti jāveic riepu nomaiņa, lai izvairītos no nelaimes gadījuma.

Taču, vai pastāv arī citas pazīmes, kas liecina par vajadzību nomainīt riepas? Vai mirklī, kad riepas kalpošanas laiks no tās izgatavošanas datuma sasniedz 5 gadus, obligāti jāveic tās nomaiņa?

Riepas mūža ilgums cieši saistīts ar tās lietojumu un laikapstākļiem. Labvēlīgos apstākļos riepas kalpošanas laiks var pārsniegt 5 gadus un 60 000 km nobraukumu. Lai iegūtu šādu rezultātu, jānodrošina tādi apstākļi kā:

  • Optimāls spiediens, kas regulāri tiek pārbaudīts
  • Precīza ģeometrija
  • Riepu rotācija ik pēc 10 000 nobrauktiem kilometriem
  • Teicami apstākļi stāvvietā (vēsums, minimāla atrašanās saules staros)
  • Mērens klimats

Taču pat tad, ja visi šie kritēriji tiek ievēroti, gumija gadu gaitā bojājas, un uz riepu sānu malām un protektora virsmas var parādīties plaisas.

Kāds ir šo plaisu rašanās iemesls?

Riepas nepārtraukti tiek pakļautas smagiem apstākļiem: tām jāiztur ievērojama temperatūras maiņa, kā arī pārbaudījumi, kas saistīti ar braukšanu, piesārņojumu, bremzēšanas putekļiem u.c. Neskatoties uz aizsardzības pārklājumu, kas riepai tiek uzklāts pirms laišanas tirgū, visi šie aspekti veicina gumijas bojāšanos. Redzamākās no šo ikdienas ietekmju sekām ir gumijas elastības zudums un plaisu parādīšanās. Plaisu rašanos iespējams aizkavēt, riepas regulāri lietojot.

Vai riepu plaisas rada draudus manai drošībai?

Kamēr plaisas ir seklas, tās nerada nenovēršamus draudus jūsu drošībai. Tomēr riepu mikroplaisas liecina par ievērojamu gumijas nolietojumu. Elastības zudums ietekmē visus riepas veiktspējas rādītājus. Tādēļ ir būtiski tās nomainīt.