Lai meklētu, klikšķiniet šeit

Sacīkšu automobiļu riepu spiediens

Zemāk redzamajā tabulā uzskaitītas sacīkšu apstākļiem piemērotas riepu spiediena vērtības, un tās nekādā gadījumā nav paredzētas braukšanai ārpus trases. Tādēļ, izbraucot ārpus trases, nepieciešams atjaunot sākotnējo riepu spiedienu.

Norādītās spiediena vērtības ir ilustratīvas. Ja autovadītājs vēlas eksperimentēt, tās var brīvi pielāgot savai gaumei un mehāniskajām iespējām. Lai iegūtu lielāku precizitāti, spiediens jāregulē pa 0,15 bāru lieliem soļiem.

Lai izslēgtu risku iegūt nevienmērīgu nodilumu DOT sertificētām riepām, spiediens nedrīkst būt pārāk zems. Nepietiekams spiediens rada nelielu nodiluma loku uz riepas pleca bloka. Piemērota riepu piepūšana palīdz samazināt riskus.

Tomēr galvenais parametrs, kas nosaka riepu nodilumu vienmērību, noteikti ir vadītāja braukšanas stils.

Automobiļa veidsPozīcijaSpiediens
Priekšējā piedziņaPriekšā2,4 / 3,15 bāri
Aizmugurē2,1 / 2,8 bāri
Velkošā priekša/Aizmugurējā piedziņaPriekšā2,4 / 3,15 bāri
Aizmugurē2,1 / 2,8 bāri
Velkošā aizmugure/Priekšējā piedziņaPriekšā2,4 / 3,15 bāri
Aizmugurē2,4 / 2,8 bāri

Kā samazināt vai palielināt pārmērīgu (oversteer) vai nepietiekamu (understeer) stūres iekārtas reakciju?

Zemāk redzamajā tabulā uzskaitīti veicamie riepu un ģeometrijas pielāgošanas noregulējumi sacīkšu apstākļiem, un tie nekādā gadījumā nav piemēroti braukšanai ārpus trases. Tādēļ, pametot trasi, ieteicams atjaunot automobiļa sākotnējos noregulējumus.

Pielāgojums Samazināt nepietiekamu reakciju Samazināt pārmērīgu reakciju
Priekšējo riepu spiediens Zemāks Augstāks
Aizmugurējo riepu spiediens Augstāks Zemāks
Priekšējo riepu platums Lielāks Mazāks
Aizmugurējo riepu platums Mazāks Lielāks
Priekšējo riteņu sāngāzums Pozitīvāks Negatīvāks
Aizmugurējo riteņu sāngāzums Negatīvāks Pozitīvāks
Priekšējo riteņu savērsums Atvērtāks Šaurāks
Aizmugurējo riteņu savērsums Šaurāks Atvērtāks
Priekšējo riteņu garengāzums Pozitīvāks Negatīvāks
Priekšējā balstiekārta Padarīt mīkstāku Padarīt cietāku
Aizmugurējā balstiekārta Padarīt cietāku Padarīt mīkstāku
Priekšējie šķērsstabilizatori Elastīgāki (tievāki) Izturīgāki
Aizmugurējie šķērsstabilizatori Izturīgāki (biezāki) Elastīgāki
Svara sadalījums Vairāk svara priekšpusē Vairāk svara aizmugurē

Braukšana lietus laikā

Lai izvairītos no akvaplanēšanas riska, uz mitra ceļa seguma ieteicams par 0,4–0,7 bāriem palielināt sausa seguma apstākļiem paredzēto riepu spiedienu.

Atgādinām: akvaplanēšana sākas, kad starp riepām un ceļa segumu izveidojas ūdens slānis. Šis slānis var pārraut riepas kontaktu ar ceļa segumu, radot vilces zudumu.

Spiediena paaugstināšana noapaļo riepas sānu malas, samazinot izlieces apmēru.

Tādējādi kontakta laukums kļūst šaurs. Tāpat tas ļauj uzturēt atvērtas protektora rievas, nodrošinot optimālu ūdens novadīšanu.