Automobiļu riepas
Motociklu riepas
Kvadriciklu riepas
Tērauda diski
Lietie diski
Komplekts diski + riepas
Sniega ķēdes
Balansēšana
Uzpilde
Instrumenti un balsti
Labošana
Akumulators
Eļļas
Piederumi
Montāža - Pievilkšana
Piedevas
Rokasgrāmata
Piegāde un montāža
Profesionāļiem
Mans konts
Kontakt
Zemāk redzamajā tabulā uzskaitītas sacīkšu apstākļiem piemērotas riepu spiediena vērtības, un tās nekādā gadījumā nav paredzētas braukšanai ārpus trases. Tādēļ, izbraucot ārpus trases, nepieciešams atjaunot sākotnējo riepu spiedienu.
Norādītās spiediena vērtības ir ilustratīvas. Ja autovadītājs vēlas eksperimentēt, tās var brīvi pielāgot savai gaumei un mehāniskajām iespējām. Lai iegūtu lielāku precizitāti, spiediens jāregulē pa 0,15 bāru lieliem soļiem.
Lai izslēgtu risku iegūt nevienmērīgu nodilumu DOT sertificētām riepām, spiediens nedrīkst būt pārāk zems. Nepietiekams spiediens rada nelielu nodiluma loku uz riepas pleca bloka. Piemērota riepu piepūšana palīdz samazināt riskus.
Tomēr galvenais parametrs, kas nosaka riepu nodilumu vienmērību, noteikti ir vadītāja braukšanas stils.
Automobiļa veids | Pozīcija | Spiediens |
---|---|---|
Priekšējā piedziņa | Priekšā | 2,4 / 3,15 bāri |
Aizmugurē | 2,1 / 2,8 bāri | |
Velkošā priekša/Aizmugurējā piedziņa | Priekšā | 2,4 / 3,15 bāri |
Aizmugurē | 2,1 / 2,8 bāri | |
Velkošā aizmugure/Priekšējā piedziņa | Priekšā | 2,4 / 3,15 bāri |
Aizmugurē | 2,4 / 2,8 bāri |
Zemāk redzamajā tabulā uzskaitīti veicamie riepu un ģeometrijas pielāgošanas noregulējumi sacīkšu apstākļiem, un tie nekādā gadījumā nav piemēroti braukšanai ārpus trases. Tādēļ, pametot trasi, ieteicams atjaunot automobiļa sākotnējos noregulējumus.
Pielāgojums | Samazināt nepietiekamu reakciju | Samazināt pārmērīgu reakciju |
---|---|---|
Priekšējo riepu spiediens | Zemāks | Augstāks |
Aizmugurējo riepu spiediens | Augstāks | Zemāks |
Priekšējo riepu platums | Lielāks | Mazāks |
Aizmugurējo riepu platums | Mazāks | Lielāks |
Priekšējo riteņu sāngāzums | Pozitīvāks | Negatīvāks |
Aizmugurējo riteņu sāngāzums | Negatīvāks | Pozitīvāks |
Priekšējo riteņu savērsums | Atvērtāks | Šaurāks |
Aizmugurējo riteņu savērsums | Šaurāks | Atvērtāks |
Priekšējo riteņu garengāzums | Pozitīvāks | Negatīvāks |
Priekšējā balstiekārta | Padarīt mīkstāku | Padarīt cietāku |
Aizmugurējā balstiekārta | Padarīt cietāku | Padarīt mīkstāku |
Priekšējie šķērsstabilizatori | Elastīgāki (tievāki) | Izturīgāki |
Aizmugurējie šķērsstabilizatori | Izturīgāki (biezāki) | Elastīgāki |
Svara sadalījums | Vairāk svara priekšpusē | Vairāk svara aizmugurē |
Lai izvairītos no akvaplanēšanas riska, uz mitra ceļa seguma ieteicams par 0,4–0,7 bāriem palielināt sausa seguma apstākļiem paredzēto riepu spiedienu.
Atgādinām: akvaplanēšana sākas, kad starp riepām un ceļa segumu izveidojas ūdens slānis. Šis slānis var pārraut riepas kontaktu ar ceļa segumu, radot vilces zudumu.
Spiediena paaugstināšana noapaļo riepas sānu malas, samazinot izlieces apmēru.
Tādējādi kontakta laukums kļūst šaurs. Tāpat tas ļauj uzturēt atvērtas protektora rievas, nodrošinot optimālu ūdens novadīšanu.
Automobiļu riepas