Atjaunotās un pārstrādātās riepas piedāvā otro dzīvi nolietotām riepām un ir rezultāts procesam, kas apvieno tehnoloģiskās inovācijas un vides aizsardzību.
Atjaunošana galvenokārt attiecas uz smago automašīnu tirgu (85%). Tā veido tikai 12% no vieglo automašīnu riepu pārdošanas.
Kas ir atjaunota riepa?
Vienkārši sakot, atjaunota riepa ir nolietota riepa, kas ir atjaunota, izmantojot procesu, ko sauc par atjaunošanu. Šī metode ietver nolietotās protektora slāņa nomaiņu ar jaunu, saglabājot riepas iekšējo struktūru, ko sauc par karkasu. Tātad, tā nav pilnīgi jauna riepa, bet gan riepa, kas ir pārveidota, lai pagarinātu tās kalpošanas laiku, apvienojot ekonomiju un vides aizsardzību.
Kas ir atjaunošana?
Tagad, kad jūs zināt, kas ir atjaunota riepa, jūs varētu jautāt: kas ir atjaunošana? Šis process, kas ir diezgan tehnisks, notiek vairākos posmos.
Vispirms riepas karkass tiek rūpīgi pārbaudīts, lai atklātu iespējamos defektus vai bojājumus. Tikai riepas ar vēl stabilu iekšējo struktūru tiek izvēlētas atjaunošanai.
Pēc tam vecais protektora slānis tiek noņemts un virsma tiek sagatavota, lai uzņemtu jaunu gumijas slāni.
Ir svarīgi atzīmēt, ka ne visas riepas ir piemērotas atjaunošanai. Atlases kritēriji ir precīzi un paredzēti, lai nodrošinātu produkta galīgo drošību un kvalitāti. Šeit ir daži no šiem kritērijiem:
- Karkasam jābūt labā stāvoklī, bez deformācijām vai iekšējiem bojājumiem, kas varētu apdraudēt struktūru.
- Riepai nav jāpārsniedz tās maksimālais kalpošanas laiks. Vecums var vājināt riepu un padarīt to nepiemērotu atjaunošanai.
- Riepas, kurām ir veikti būtiski remonti vai kuras ir slikti uzturētas, var tikt arī noraidītas.
Vispieprasītākie izmēri
Kā atjaunot riepu?
Riepas atjaunošanas process ir īsts rūpnieciskais process, kas prasa rūpību un ekspertīzi. Lai labāk saprastu, kā tas notiek, aplūkosim galvenos atjaunošanas posmus:
- Sākotnējā pārbaude: Vispirms katra riepa, kas paredzēta atjaunošanai, tiek pārbaudīta, lai pārliecinātos, ka tā ir piemērota atjaunošanai. Tas ietver iekšējās struktūras pārbaudi, iespējamos karkasa bojājumus (piemēram, izciļņus vai griezumus) un rievas dziļumu. Lai atklātu slēptos defektus, var izmantot tādas modernās pārbaudes metodes kā lāzera skenēšana vai rentgena starojums.
- Birstēšana: Kad riepa ir atzīta par piemērotu atjaunošanai, vecais protektora slānis tiek noņemts ar birstēšanu. Šis posms sagatavo virsmu optimālai jaunā slāņa saķerei.
- Apģērbšana: Jaunais protektora slānis tiek uzklāts uz riepas karkasa. To var veikt aukstā veidā ar iepriekš izveidotām sloksnēm vai karstā veidā, uzklājot jaunu gumijas pārklājumu, kas pēc tam tiek veidots un vulkanizēts.
- Vulkanizācija: Šis ir brīdis, kad riepa iegūst savu galīgo formu. Šajā posmā tā tiek ievietota vulkanizācijas presē, kur siltums un spiediens darbojas, lai piestiprinātu jauno protektora slāni pie riepas karkasa.
- Galīgā pārbaude: Pēc vulkanizācijas katra riepa tiek rūpīgi pārbaudīta, lai pārliecinātos par jaunā slāņa pareizu saķeri, defektu neesamību un atbilstību kvalitātes un drošības standartiem.
Tehniskais atjaunošanas process ir sarežģīts un to jāveic pieredzējušiem profesionāļiem, kuriem ir atbilstoši instrumenti un iekārtas. Šī procesa ievērošana garantē, ka atjaunotā riepa ir droša un gatava ceļam.
Kā zināt, vai riepa ir atjaunota?
Atjaunotās riepas parasti ir marķētas ar simbolu vai specifisku kodu, kas norāda, ka tās ir atjaunotas. Eiropā, piemēram, jūs bieži redzēsiet marķējumu "retread" vai "R", kas apstiprina, ka riepa ir oficiāli atjaunota.
Šie marķējumi var atšķirties atkarībā no valsts un ražotāja. Ir arī svarīgi atzīmēt, ka atjaunotajām riepām jāatbilst drošības standartiem, ko nosaka iestādes, lai garantētu to uzticamību uz ceļa.
Profila saraksts






uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


uzzināt vairāk
uzzināt vairāk


Kāpēc pirkt atjaunotas riepas?
Galvenais arguments par labu atjaunotajām riepām neapšaubāmi ir ekonomija, ko tās ļauj sasniegt. Salīdzinot izmaksas ar jaunām riepām, aprēķins ir ātri izdarāms: atjaunošana ļauj ietaupīt līdz pat 40% no jaunas riepas cenas. Un tas bez kvalitātes upurēšanas, jo atjaunošanas process dod riepai otro dzīvi, ievērojot spēkā esošos standartus.
Bez ekonomijas, atjaunoto riepu ekoloģiskais aspekts ir punkts, kas pelnījis visu mūsu uzmanību. Jaunas riepas ražošana prasa lielu daudzumu dabas resursu, īpaši naftas un enerģijas. Atjaunošana, savukārt, ievērojami samazina oglekļa pēdas nospiedumu, vienlaikus samazinot atkritumus, kas saistīti ar riepu izmešanu. Saskaņā ar dažādiem pētījumiem un statistiku, atjaunošana ļauj ietaupīt tūkstošiem litru eļļas un vairākas tonnas gumijas uz vienu riepu. Izvēloties atjaunotās riepas, jūs tieši veicināt vides saglabāšanu.
Vai atjaunotās riepas ir atļautas?
Jā, atjaunotās riepas ir atļautas, bez šaubām. Daudzās valstīs atjaunotās riepas ne tikai ir atļautas, bet arī veicinātas to ekonomisko un ekoloģisko ieguvumu dēļ. Tām ir jāatbilst stingriem standartiem, kas garantē to drošību un veiktspēju.
Eiropā atjaunotajām riepām ir jāatbilst tiem pašiem normatīvajiem norādījumiem kā jaunajām riepām. Tās tiek testētas pēc stingriem kritērijiem un tām jābūt marķētām ar "E", kas norāda to atbilstību Eiropas standartiem.
Vai atjaunotās riepas ir mazāk izturīgas nekā jaunās riepas?
Atjaunotās riepas ir izstrādātas, lai piedāvātu veiktspēju, kas ir salīdzināma ar jaunajām riepām, ja tās tiek pareizi uzturētas un nāk no uzticamiem ražotājiem.
Insa Turbo un Blackstar ir divi riepu zīmoli, kas ir pazīstami atjaunošanas jomā.
Kas ir pārstrādāta riepa?
Pārstrādāto riepu pasaule piedāvā vēl vienu ilgtspējības un ekonomijas dimensiju riepu industrijā. Lai gan bieži tiek izmantoti kā sinonīmi ar atjaunotajām riepām, pārstrādātās riepas seko savam procesam, kas ir pelnījis atšķirību.
Pārstrādāta riepa, tāpat kā atjaunotā riepa, ir izgatavota no nolietotas riepas struktūras atkārtotas izmantošanas. Galvenā atšķirība ir pārstrādes procesa apjomā, kas parasti pārsniedz klasisko atjaunošanu. Papildus protektora slāņa nomaiņai, pārstrāde var ietvert arī citu riepas daļu, piemēram, sānu vai iekšējās daļas, renovāciju.
Pārstrādes process ir līdzīgs atjaunošanas procesam savās galvenajās līnijās, bet tas var būt pilnīgāks un sarežģītāks, atkarībā no riepas stāvokļa un ražotāja specifikācijām. Tas sākas ar rūpīgu karkasa pārbaudi un var ietvert dziļāku bojāto zonu remontu. Tāpat kā atjaunošanas gadījumā, tehniķu ekspertīze un modernu iekārtu izmantošana nodrošina galīgās riepas kvalitāti un uzticamību.
Kāda ir atjaunotas vai pārstrādātas riepas kalpošanas laiks?
Kalpošanas laiks var atšķirties atkarībā no atjaunošanas kvalitātes, riepas lietošanas un uzturēšanas. Vidēji tas var būt līdzīgs jaunu riepu kalpošanas laikam, ja tiek ievērotas labas uzturēšanas prakses.