Kopš saviem pirmsākumiem MICHELIN zīmols ir veltīts automobiļu risinājumu izstrādei, veicinot inovatīvu un ilgtspējīgu riepu attīstību. Balstoties uz tradīcijām, kas ilgst jau vairāk nekā 130 gadus, zīmols ir kļuvis plaši pazīstams, pateicoties vairākām nozīmīgām inovācijām, kas veidojušas riepu vēsturi.
Pateicoties savam rūpnieciskajam mantojumam, ieguldījumiem pētniecībā un attīstībā, kā arī nemitīgai vēlmei uzlabot ceļu satiksmes drošumu, MICHELIN zīmols šodien ieņem vadošo vietu automobiļu nozarē. Turpinot attīstību, tas balstās uz plašu produktu un pakalpojumu klāstu, stiprinot savu starptautisko atpazīstamību un inovatīva ražotāja reputāciju.
- 1895. gadā viens no pirmajiem automobiļiem ar MICHELIN riepām, kas nosaukts par “L’Eclair”, piedalījās Parīze–Bordo–Parīze sacīkstēs. Šī demonstrācija apliecināja gaisa pildīto riepu uzticamību un izturību.
- 20. gadsimta sākumā zīmols paplašināja savu kompetenci pasaules mērogā, izveidojot izplatīšanas tīklu un savas pirmās filiāles ārvalstīs. Šī paplašināšanās bija vērsta uz strauju tālaika automobiļu nozares izaugsmi.
- Jau 1930. gados riepās tika ieviesti metāla stiegrojumi, un 1937. gadā tika laists klajā pirmais tērauda karkasa riepu modelis. Šis progress būtiski palielināja automobiļu riepu izturību.
- 1946. gadā zīmols patentēja radiālo tehnoloģiju un laida klajā riepu ar nosaukumu MICHELIN X. Šī riepa samazināja degvielas patēriņu, palielināja kalpošanas laiku un uzlaboja drošību, būtiski mainot automobiļu nozares standartus.
- Lai sekmētu savu jauninājumu panākumus, zīmols ieguldīja pētniecības un testēšanas centros, tostarp 1965. gadā izveidotajā Ladoux centrā, kurā apvienotas laboratorijas, testa trases un darbnīcas nepārtrauktai riepu uzlabošanai.
- Gadu desmitu gaitā uzņēmums kāpināja savu izaugsmi gan paplašinot ražošanas jaudu, gan iegādājoties citus ražotājus. Šī stratēģija nodrošina tam starptautisku klātbūtni un pastāvīgu tirgus daļu pieaugumu.
- 1990. gados tika aizsākta videi draudzīga pieeja, ieviešot “Zaļo riepu” klāstu. Silīcija izmantošana ražošanā palīdzēja samazināt rites pretestību un optimizēja degvielas patēriņu.
- Kopš 2019. gada zīmols piedāvā jaunas tehnoloģijas, tostarp bezgaisa riepas (UPTIS), kas novērš pārduršanas risku. Šie risinājumi turpina līdzšinējās pūles virzībā uz drošāku un ilgtspējīgāku mobilitāti.