Automobiļu riepas
Motociklu riepas
Kvadriciklu riepas
Tērauda diski
Lietie diski
Komplekts diski + riepas
Sniega ķēdes
Balansēšana
Uzpilde
Instrumenti un balsti
Labošana
Akumulators
Eļļas
Piederumi
Riepu spiediena kontroles sistēma (TPMS)
Montāža - Pievilkšana
Piedevas
Rokasgrāmata
Piegāde un montāža
Profesionāļiem
Mans konts
Kontakt
Pirms vēl nav par vēlu.
Ir trīs būtiski iemesli, kādēļ ir jāmaina auto riepas.
1. iemesls ir noteikts tiesību aktos:
tiklīdz riepu protektora dziļums sasniedz 1,6 mm un ir sasniegts nolietojuma limits, jūs vairs nedrīkstat braukt ar šīm riepām.
Jūs varat saņemt brīdinājumu un jūsu auto var tikt aizturēts.
2. iemesls ir drošība:
jo vairāk nolietotas ir riepas, jo garāka ir to bremzēšanas distance uz slapjas ceļa virsmas un lielāka varbūtība, ka var notikt akvaplanēšana.
Tādēļ ir būtiski mainīt riepas, pirms tiek sasniegts šis limits.
3. iemesls ir tehnisks:
cauras riepas gadījumā ekspertam noteikti ir jānovērtē riepu stāvoklis un pārdurtā vieta.
Ja riepa ir pārdurta sānos vai uz riepas virsmas ir bojājuma pēdas, riepa vairs nav labojama un tā ir jānomaina.
Labs riepu stāvoklis ir drošības garantija, un tas izmaksā lētāk nekā negadījuma izraisīšana.
Atcerieties: riepa ir jūsu auto vienīgais kontakts ar zemi!
Pārbaudīt spiedienu riepās vismaz reizi 2 mēnešos ir būtiski vairāku iemeslu dēļ.
Riepu spiediens dabiski nedaudz samazinās.
Bezkameru riepām, pat ja tās ir gandrīz nevainojami hermētiskas, ir savas vājās zonas (ventiļi, malas starp riepām un diskiem).
Iespējams, ka arī jūsu autovadīšanas maniere (atkārtota braukšana uz ielu apmalēm) pastiprina šo dabisko spiediena zudumu riepās.
Caurumi riepās var izveidoties arī lēnām.
Jūsu auto ir uzbraucis kādam asam priekšmetam, ventilis ir nolietojies ātrāk nekā paredzēts, ir pazudis ventiļa vāciņš, riepas virsmā ir iedūrusies nagla vai skrūve.
Tik daudz notikumu, kuriem ir jāpievērš lielāka uzmanība.
Temperatūras izmaiņu rezultātā mainās gaisa molekulu izmēri.
Tādējādi ziemā jūsu riepām ir nepieciešams vairāk gaisa, jo temperatūra ir zemāka nekā vasarā, līdz ar to gaisa molekulas riepās ir sarāvušās.
Iesakām regulāri pārbaudīt spiedienu riepās degvielas uzpildes stacijā vai remontdarbnīcā, lai iespējami ātri noteiktu potenciālu problēmu iemeslus un atbilstoši pielāgotu spiedienu riepās.
Riepu nolietošanos veicina vairāki faktori.
Visu šo faktoru apvienojums novedīs pie tā, ka jūsu auto riepas nolietosies ātrāk vai ne tik ātri. Šis nolietojums, kā jūs to ar laiku labi sapratīsies, attīstās ar laiku.
Bieži vien autovadītāji uzdod jautājumu: "Bet cik maksā manas riepas?"
Tā kā ir vasaras, ziemas un vissezonas riepas, ir grūti atbildēt uz šo jautājumu bez papildu jautājumu uzdošanas.
Patiesībā riepu cena mainās atkarībā no vairākiem kritērijiem.
Īsumā, kā jūs to saprotat, riepa var maksāt no dažiem eiro līdz pat vairākiem simtiem eiro.
Labāk ir iegādāties riepas mūsu vietnē, lai būtu droši par atbilstošu konsultāciju saņemšanu un netērētu pārāk daudz laika, atbildot uz visiem jautājumiem.
Sniega ķēdes ir paredzētas tam (pat ja to izmantošana nav obligāta), lai garantētu drošību pat ekstrēmos sniega un ledus apstākļos.
Pateicoties sniega ķēdēm, jūs saglabāsiet kotroli pār savu automašību jebkuros apstākļos.
Autovadīšanai ziemā vai kalnos nav jārada stresu.
Līdz ar to ir būtiski un nepieciešami pirms došanās ceļā aprīkot auto ar sniega ķēdēm.
Noteikumi ir ļoti skaidri: šis aprīkojums nav obligāts, ja vien tas nav norādīts uz ceļa zīmēm.
Ķēdēm ir jāatrodas bagāžniekā gadījumā, jo atsevišķās zonās ķēžu lietošana ir obligāta.
Jūs plānojat iegādāties automašīnu un vēlaties mainīt tās riepu vai disku izmēru.
Tas ir iespējams konkrētos apstākļos. Lūk, kā to izdarīt.
Tāpēc nav būtiski, kāda ir jūsu motivācija (piešķirt auto jaunu izskatu, atrast riepas ziemai vai ieekonomēt), RiepuLideris jums palīdzēs un jūs atradīsit pielīdzināšanas risinājumu.
Vienmēr pievērsiet uzmanību ne tikai pašreizējam jūsu automašīnas riepu modelim, bet arī jūsu automobiļa ražotāja apstiprinātajiem riepu izmēriem. Padomājiet arī par to, lai tiktu ievēroti norādījumi par oriģinālo riepu ātrumu un slodzi.
Rūpnīcā jūsu automašīnai uzstādīto riepu modelis ir tas, kuru automobiļa ražotājs ir izvēlējies, lai izstrādātu, attīstītu un apstiprinātu transportlīdzekli.
Jebkuri citi modeļi nav oriģinālie, taču tie var tikt pielīdzināti.
Tas nozīmē, ka konkrēta izmēra riepas var uzstādīt automašīnai un nepastāv risks tās vadītājam un pasažieriem.
Oriģinālais modelis (vai oriģinālais aprīkojums) ir riepu izmērs, zīmols un modelis, ar kuru tika aprīkots jūsu auto, kad tas bija jauns.
Nav obligāti saglabāt oriģinālo modeli.
Šis marķējums ļauj jums saprast, vai riepa ir vai ir tikusi izstrādāta kādām konkrētām automašīnām (precīzs marķējums ir atrodams riepu sānos un produktu datu lapās):
Mainot riepas, pārliecinieties par to, lai tās pašas riepas tiktu montētas uz tām pašām asīm, lai izvairītos no vibrācijas vai auto stabilitātes trūkuma uz ceļa.
Sportiskiem un jaudīgiem transportlīdzekļiem iesakām saglabāt riepu komplektus ar specifisko oriģinālo marķējumu.
Labā stāvoklī esošs riepas ventilis nodrošina to, lai riepās tiktu saglabāts atbilstošs spiediens.
Gadu gaitā un pēc ievērojama kilometru skaita ventiļa gumija nolietojas.
Tādēļ ir būtiski to nomainīt, mainot riepas.
Metāla ventiļi var kalpot vairākus gadus.
Mainot riepas, meistaram ir jāpārbauda to gaisa necaurlaidība.
Riepu izmērs ir norādīts uz to sāniem.
Tur jūs atradīsiet noderīgu informāciju, kas jāzina attiecībā uz riepu maiņu:
Piem. 225/45R17 94W atbilst: