Viena no galvenajām riepas funkcijām ir ūdens novadīšana, braucot pa mitru ceļa segumu.
Akvaplanēšana sākas, kad starp jūsu riepām un ceļa segumu iekļūst ūdens. Tas piepilda protektora rievas, veidojot ūdens slāni. Tiklīdz spiediens ir pārāk augsts un ūdens vairs netiek novadīts, zūd saskare ar ceļa segumu. Transportlīdzekli vairs nav iespējams kontrolēt.
Galvenais akvaplanēšanas cēlonis saistīts ar riepu nodilumu. Jo lielāks ir jūsu riepu nodilums (jo seklāks protektors), jo tām grūtāk novadīt ūdeni. Saskares laukums starp riepu un ceļa segumu (saķere) samazinās, līdz ar to palielinās akvaplanēšanas risks, īpaši, kad izdarāt pagriezienus, bremzējat vai palielināt ātrumu.
Dažādas pirms-akvaplanēšanas fāzesNepietiekami piepūsta riepa rada paaugstinātu akvaplanēšanas risku.
Riepas spiediens | Ātrums | Izskaidrojums | |
---|---|---|---|
2,4 bāri (35 psi) | 0 km/h | Visa protektora virsma (tumšākā daļa attēlā) saskaras ar ceļa segumu. | |
2,4 bāri (35 psi) | 100 km/h | Saskares laukums samazinās, taču ūdens tiek pareizi novadīts, pateicoties protektora rievām. | |
2 bāri (30 psi) | 100 km/h | Riepas saskares virsmas laukums ar ceļa segumu ir samazināts. Ievērojams akvaplanēšanas risks. | |
1,7 bāri (25 psi) | 100 km/h | Ūdens pakļūst zem riepas. Tās virsma praktiski vairs nesaskaras ar ceļa segumu, un sākas akvaplanēšana. Transportlīdzekli vairs nav iespējams kontrolēt. |