
Eiropas tiesību akti nosaka minimālo pieļaujamo protektora dziļumu, kādā saglabājas efektīva ūdens novadīšana. Tas var atšķirties dažādās valstīs, taču parasti ir 1,6 mm vasaras riepām un 4 mm ziemas riepām.
Lielākajai daļai riepu protektorā atrodami nodiluma indikatori, kas vadītājam norāda uz brīdi, kad nepieciešams veikt riepu nomaiņu.
Pastāv arī citas sistēmas, kas palīdz noteikt riepu nodilumu:
Svarīgi spēt noteikt nevienmērīga riepu protektora nodiluma cēloņus. Ļoti bieži tas ir saistīts ar nepareizu spiedienu (pārmērīgs vai nepietekams riepu spiediens), taču pāragru riepu nodilumu var veicināt arī citi iemesli (mehāniska rakstura problēmas — paralelitāte, balansēšana, balstiekārta, transmisija).
Nodiluma problēmas | Cēloņi |
---|---|
Riepas pleca bloks (protektora virsmas malējās daļas) nodilst ātrāk nekā protektora centrālā daļa.![]() |
Nepietiekams riepas spiediens |
Sen nav veikta riepu rotācija | |
Pārāk liels ātrums līkumos | |
Nepiemēroti diski un riepas | |
Protektora virsmas centrs nodilst ātrāk nekā tā pleca daļas.![]() |
Pārmērīgi augsts spiediens |
Nepiemēroti diski un riepas | |
Sen nav veikta riepu rotācija | |
Viena no riepas malām nodilst pārāk strauji.![]() |
Sen nav veikta riepu rotācija |
Nepareizi centrētas riepas, problēmas ar ģeometriju un paralelitāti | |
Viens vai vairāki protektora virsmas laukumi nodilst pārāk strauji.![]() |
Slikts transmisijas un balstiekārtu stāvoklis |
Nepareiza riepu balansēšana | |
Pārāk asa bremzēšana vai ātruma uzņemšana | |
Nepietiekams spiediens | |
Diagonāls nodilums![]() |
Nepareizi centrētas riepas, problēmas ar ģeometriju un paralelitāti. |
Nepietiekams spiediens | |
Sen nav veikta riepu rotācija | |
Nepareiza riepu balansēšana |
Pāragru riepu nodilumu var veicināt nepareizi noregulēta riepu paralelitāte. VAI jeb vizuālais savirzes indikators ir sistēma, kas palīdz noteikt ar riteņu paralelitāti saistītas problēmas un pārbaudīt riepu nodilumu, neizmantojot elektroniskas mērierīces. VAI veidots no pieciem gumijas lameļu pāriem, kas izvietoti riepas plecu līmenī. Pēc dažiem tūkstošiem nobrauktu kilometru atliek salīdzināt vienu līdz četrus milimetrus dziļos indikatorus, lai pārliecinātos, vai abu vienas ass riepu plecu nodilums ir identisks.
Jā, ir svarīgi veikt nelielu riepu iebraukšanu.
Riepu izgatavošanas procesā tās tiek pārklātas ar nelielu smērvielas slāni, kas atvieglo to izņemšanu no veidnes. Arī tikko iegādātas riepas joprojām klāj neliela smērvielas kārtiņa.
Tādēļ pirmos 200–400 kilometrus ieteicams veikt mērenā ātrumā.
Tā kā katras riepas uzvedība atšķiras atkarībā no tās zīmola un profila, veltiet nedaudz laika, lai piemērotos jaunajām riepām.
Sākotnēji izvairieties no pārspīlēti asas bremzēšanas un straujas ātruma palielināšanas.