Automobiļu riepas
Motociklu riepas
Kvadriciklu riepas
Tērauda diski
Lietie diski
Komplekts diski + riepas
Sniega ķēdes
Balansēšana
Uzpilde
Instrumenti un balsti
Labošana
Akumulators
Eļļas
Piederumi
Montāža - Pievilkšana
Piedevas
Rokasgrāmata
Piegāde un montāža
Profesionāļiem
Mans konts
Kontakt
Energomarķējums ir informatīvs elements, kuru patērētāji var izmantot, lai iegādātos labas riepas savam auto. Tajā pircējam tiek sniegta informācija attiecībā uz riepu veiktspēju tādos aspektos kā rites pretestība, trokšņu līmenis un bremzēšana uz mitra seguma. Marķējums kalpo ne tikai riepu veiktspējas līmeņa klasificēšanai, bet arī tam, lai mudinātu ražotājus ieviest efektīvākus, drošākus un klusākus modeļus.
Riepu un to veiktspējas iedalīšanai kategorijās tiek izmantotas trīs energomarķējuma etiķetes.
Eiropas tirgū piedāvātajām riepām vieglajiem automobiļiem un kravas furgoniem ir obligāti jābūt ar energomarķējumu saskaņā ar Regulu (EK) nr. 1222/2009. Tā tika pārskatīta un aizstāta ar Regulu (ES) 2020/740, sākot no 2021. gada 1. maija, stājoties spēkā jaunām prasībām. Tostarp tās attiecas uz kravas automobiļiem un autobusiem.
Ar šo reglamentu paredz, ka, papildus standarta marķējumam, uz riepas var izvietot simbolu, lai informētu privātpersonas par riepu saķeri sniega un apledojuma apstākļos. Tāpat arī marķēšanas opciju skaits ir palielināts līdz četrām. Uz riepām, kas ir pielāgotas ekstrēmiem sniega apstākļiem, ir norādīts Alpu simbols (sniegpārsla, kurai fonā attēlots kalns ar trim smailēm), savukārt ziemas riepas ziemeļnieciskiem ziemas apstākļiem apzīmē ar simbolu, kurā attēlots apledojis kalns.
Turklāt ar jaunajiem energomarķējuma simboliem ir skaidrāk parādīts, ka efektīva degvielas izmantošana attiecas gan uz transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju, gan uz elektroauto. Veiktspējas klase attiecībā uz trokšņiem joprojām tiks norādīta apakšējā daļā kopā ar trokšņu līmeni decibelos.
Ar jauno regulu ir aizliegtas arī riepas, kuru rites pretestība un saķere uz mitras virsmas atbilst F un G klasei, aprobežojoties ar piecām vērtību klasēm (A līdz E nevis A līdz G).
Visbeidzot, riepu veiktspēja pēc pieciem parametriem tiks noteikta standartizētos izmēģinājumos, un valstu atbildīgās iestādes ir tiesīgas veikt turpmākus kontroles pasākumus. Būs iespējams pat iegūt papildinformāciju no Eiropas Komisijas datubāzes, izmantojot QR kodu.
Jāpiebilst, ka ar Regulu (EK) nr. 661/2009 par mehānisko transportlīdzekļu vispārējo drošību ir noteiktas minimālās efektivitātes prasības riepu ekodizaina jautājumā.
Vecās un jaunās paaudzes energomarķējuma atbilstība:
Automobiļu riepas